OGame

Forum gry OGame


#1 2010-05-10 11:02:17

RoboD

Admin

Punktów :   

Walka - wyliczenia

Ciekawy wątek znalazłem na forum, więc postanowiłem najważniejsze tu przekopiować...

Pytanie:

Na moich badaniach plazma ma 6,3k ataku, a niszczyciel 1,05k powłoki. Czemu wiec działo obronne nie niszczy jednym strzałem?

Odpowiedź:

Niszczyciel kosztuje 60k metalu i 50k kryształu, czyli ma 110k punktów strukturalnych (deu się nie liczy) 10% z tego to jego punkty życia, czyli 11k (+1% dodaktowy procent za każdy poziom opanerzenia) Do tego dochodzi tarcza (powłoka) - niszczarka bazowo ma jej 500 + 10 % za każdy poziom tech. ochronnej - tarcza odnawia się co rundę. By nastąpiło losowanie wybuchu statku, musi on stracić co najmniej 30% punktów życia, a szansa wybuchu jest taka sama jak procent strat tych punktów (jeżeli stracił 60% życia, to ma 60% szans, że wybuchnie i w następnej rundzie go nie będzie) Plazma ma 3k obrażeń +10% za każdy lvl tech. bojowej

Rozpatrzmy sytuację gdy obie strony mają wszystkie technologie na zerowym poziomie. Punkty życia plazmy: 10k (10% ze 100k punktów strukturalnych), tarcza (powłoka) - 300, siła ataku niszczarki: 2k. Plazma strzela w niszczarkę za 3000 obrażeń, tarcza zjada z tego 500, z 11000 punktów życia niszczarki zostaje 8.500 (czyli 77% bazowej ilości, strata wynosi 23% a więc za mało by nastąpiło losowanie wybuchu). Strzał niszczyciela w plazmę za 2000 obrażeń, tarcza zjada 300, pozostałe 1700 odejmujemy od 10.000 i zostaje 8.300 punktów życia (strata 17%, nie ma losowania wybuchu). Druga runda: plazma strzela: 3k obrażeń, zregenowana tarcza niczczarki zjada 500, pozostałe 2500 pomniejsza jej punkty życia: 8.500 - 2.500 = 6.000 (czyli zostaje 55% wiekości bazowej, strata wynosi 45%, losowany jest wybuch niszczarki z szansą 45% na powodzenie). Zanim jednak niszczyciel wybuchnie (lub też będzie miał szczęście i nie wybuchnie) odda w tej rundzie strał w plazmę (losowanie wybuchów jest przeprowadane dopiero po oddaniu strzałów przez obie strony), czyli niszczarka zada 2k obrażeń, tarcza plazmy zje 300, pozostałe 1700 pomniejszy punkty życia plazmy i zostanie ich 6.600 (strata będzie wynosić 34%, czyli nastąpi losowanie wybuchu plazmy z szansą 34% na to, że tak się stanie)

Jak widać w tym przypadku walka plazma vs niszczyciel będzie trwała min. 2 rundy, przy czym bitwa (wg speedsima) ma szansę zakończyć się w 23% wygraną niszczarki, w 36% przypadków wygrywa plazma a w 41 walkach na 100 niszczą się nawzajem. Wynik ten mogą zachwiać tylko duże różnice w technologiach po obu stronach

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wmkibice.pun.pl www.dreamteam2.pun.pl www.wszif.pun.pl www.metal-damage.pun.pl www.maniek-mods.pun.pl