OGame

Forum gry OGame


#1 2009-11-23 19:50:05

RoboD

Admin

Punktów :   

Atak / liczenie zawróconej 'stacjonuj'

Z forum, nie pamiętam linka do oryginału...:

Atak / liczenie zawróconej 'stacjonuj'

Podstawa do wyliczenia czegos takiego jest i tak obserwacja mniej wiecej kiedy, skad i dokad cel wysyla fs z misja stacjonuj. Na stacjonuj moze leciec tylko na swoje planety i zapewne bedzie to jakas pobliska planeta bo takie fs sporo kosztuja tym bardziej jesli nie sa w tym saamym ukladzie slonecznym a flota jest duza, bo tylko takie sa warte zachodu do tej akcji . Pamietamy tez o tym ze falangujemy planete docelowa bo tylko na niej pokaze nam lecaca flote.

Kiedy mniej wiecej znamy godzine wysylania fs i dokad zazwyczaj leci zajmujemy sie logistyka. Gromadzimy duze ilosci deuteru na moonie zeby bylo z czego falangowac. Powiem tylko ze godzina falangowania co 5 sekund(wiecej nie polecam bo ofiara moze sie wymknac) zuzywa 3,6kk deuteru, wiec zapas musi byc duzy. Oczywiscie caly czas dyskretnie obserwujemy ofiare i poznajemy jakie ma poziomy napedów. Kiedy mamy juz te wszystkie informacje mozemy pzystapic do wyliczenia. Kiedy przychodzi czas na fs ofiary zaczynamy obserwowac planety docelowe(falanga) czy fs poszedl czy nie. Nie musimy falangowac co chwila bo takie fs sa zazwyczaj dlugie(calonocne) wiec roznice w czasach dolotu tez sa duze. Kiedy juz wykryjemy fs-a, majac czas dolotu i znajac napedy ofiary, łatwo wyliczamy z jaka predkoscia flota zostala puszczona chociazby z tego kalkulatora czasu http://ogame-tools.pl/pl,18,Czas_lotu_floty.html Czas liczymy dla najwolniejszej jednostki (zazwyczaj jest to recykler). I w ten sposob mamy czas lotu floty całego odcinka.

Teraz przechodzimy do zmuszenia ofiary zeby zawrocila fs, no chyba ze bedziemy miec szczescie i nie odbierze fs-a no to wtedy mamy, prosty zlom i mnostwo zaoszczedzonego deuteru na moonie  zazwyczaj nie jest tak kolorowo. Zeby zmusic do zawrocenia fs przez ofiare oczywiscie musimy puscic atak naszej floty który bedzie ze 3 sekundy po dolocie floty ofiary. 3 sekundy nie mniej bo misja stacjonuj jest najbardzie zlagowana i moze wystapic bug z brakiem walki. Atak puszczamy najpozniej jak sie da, czyli tak zeby jak najkrocej lecial czyli na 100% predkosci, to nawet jak cel jest zalogowany i czeka na odbior fs to bedziemy skazani na falangowanie przez godzinke czy troche ponad, no ale to wszystko zalezy od tego kiedy cel sie zalogowal.(trzeba tez pamietac o kontrze ewentualnej, no ale nie o tym tu mowa). W sumie mozna liczyc ze cel zaloguje sie nie wczesniej niz godzina czy nawet sporo mniej zeby odebrac fs-a. To jest newralgiczny moment calej akcji, bo od tego moemntu musimy zaczac falangowac. Najlepiej jak ktos nam pomaga i obserwuje matke ofiary i kiedy tylko pojawia sie * na matce ofiary daje nam znac ze zaczynamy falangowac. Mozemy tez sami obserwowac * na matce ofiary , ale zachodzi obawa ze po zalogowaniu kiedy ofiara zobaczy ze ma atak na flote przed którym nie ucieknie moze od razu zawrocic flote a my nie zdazymy sie przelaczyc na falange zeby uchwycic moment zawrocenia floty, ale tak robia raczej niedoswiadczeni gracze, bo skoro juz sie robi taka akcje to nalezy ja tak przygotowac zeby obserwacja byla profesjonalna
Ok, cel sie zalogowal, my o tym wiemy juz i falangujemy, falangujemy nie wiecej niz co 5 sekund, jak nas stac i jestesmy mocno zdesperowani zeby trafic dokladny czas to mozemy falangowac czesciej , ale koszty rosna

No i w koncu podczas falangowania stwierdzamy ze flota juz nie leci, czyili zostala zawrocona!!! W podgladzie sprawdzamy godzine serwera i zapisujemy ja. Od tego czasu mozemy odjac 2-3 sekundy w zaleznosci od szybkosci pracy neta i ladowania stron. I mamy godzine zawrócenia floty. Majac godzine zawrócenia floty i godzine kiedy flota miała dotrzec do planety, liczymy róznice miedzy tymi czasami. (Od godziny ladowania floty odejmujemy godzine zawrócenia i mamy czas brakujacego odcinka lotu floty.)
W tym momencie od całkowitego czas lotu floty z planety startowej do planety docelowej odejmujemy czas tego brakujacego odcinka. Wyliczamy w ten sposob czas lotu floty do moementu zawrocenia, a wiec jako ze flota bedzie wracala z ta sama predkoscia z jaka zostala wyslana , do godziny w której flota zostala zawrocona dodajemy wyliczony czas lotu floty do momentu zawrocenia i mamy godzine powrotu floty na planete startowa.
Pozostaje nam teraz tylko zsynchronizowac recyklery i poczekac na puszczenie tak misternie wyliczonego ataku, prawda ze proste?

p.s. zeby zaoszczedzic deuteru na falangowanie mozna z lotna wbic sie do ukladu ofiary z planeta docelowa zeby go zmusic do zawrocenia(krótszy czas lotu naszej floty)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.godclan.pun.pl www.polskitruckworld.pun.pl www.gaara2.pun.pl www.fullmoon.pun.pl www.pw-mibm.pun.pl